⬇ Där kan du komma till min..

18 februari 2016

Väldigt stolt - Every 15 Minutes

Sååå jag har vetat om detta i ett par månader nu men ville inte dela med mig om jag inte faktiskt blev vald, meeen nu kan jag stolt säga att jag blev vald att vara med i Every 15 Minutes programmet på vår skola. 

Jag skrev upp att jag var intresserad i slutet av förra året, min dramalärare informerade mig eftersom jag är senior. Såå jag signade upp. Hade inte en aning vad det var för något dock, men alla sa att det var grymt kul o häftigt. Såå den dagen började jag berätta för folk att jag hade skrivit upp mig för programmet o de sa då att programmet innebär att jag ska låtsas vara död i en-två dagar och gå runt i svarta kläder o måla mitt ansikte. At this point började jag bli lite skeptisk, vad var detta egentligen?

Meeen efter att pratat med alla o nu faktiskt vara med i programmet kan jag berätta om vad det går ut på.
Så på 90-talet dog en var 15e minut i USA av att de var inblandade i en bilolycka där orsaken var att föraren var påverkad av antingen droger eller alkohol. Detta startade ett program i ett flertal high school där elevee fejkdog vilket är vad vi ska göra.

Så 24 seniors blir valda till programmet, 12 killar o 12 tjejer. Vi har haft ett flertal möten redan där vi fått skriva våran egen dödsannons, skrivit på ett löfte att vi inte ska dricka eller använda droger under programmet o sprida detta budskapet till människor runt omkring oss, senaste mötet fick vi även planera lite aktiviteter vi ville göra i skolan o så för att uppmärksamma programmet. 
Så på torsdag (imorgon) kommer liemannen, poliser, och doktorer gå o hämta en elev i taget. De kommer gå in i klassrummet, läsa upp dödsannonsen man fått skriva själv o sen lägger de upp en på en bär o bär dig till ett rum där du får helsvarta kläder och blir sminkad vit i hela ansiktet. Resten av dagen är du i skolan som vanligt men du får inte kommunicera med någon eftersom du ska vara död. När du dör kommer de även ta ett foto av dig jämte en kraschad bil som kommer vara utanför skolan och ett kors kommer sättas upp för varje student. Din dödsannons plus ett foto av dig kommer även sitta uppe i skolan (detta är väl nog delen jag är minst excited för). 
Efter skolan åker alla 24 elever med buss till ett hotell där vi spenderar natten o spelar spel o sånt. Morgonen efter åker vi till skolan relativt tidigt eftersom vi ska starta dagen med ett assembly för större delen av skolan. Tydligen börjar folk gråta varje år under denna assemblyn.

Jag måste säga att jag är grymt excited och extremt stolt att vara en utav de 24 utvalda utav 500 i detta programmet.

Om du har några andra frågor om prigrammet eller vad som helst så fråga bara på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar