⬇ Där kan du komma till min..

13 november 2015

Veterans Day

Så igår var det veterans day och vi var lediga från skolan. Veterans day innebär att man ska tänka och tacka alla som har served in the army, både de som gör det nu, de som har gjort det, och de som dog under sin tid där och served sitt land.

Dagen innan hade vi en veterans day assembly, vilken var supertråkig, enligt alla, för det var tre människor som pratade i typ 15 min var om inbördeskriget och den amerikanska revolutionen. Folk sa att de andra åren varit såå mycket bättre, med musik och berättelser från människor som faktiskt har varit eller är med i armén.

Eftersom det var veterans day pratades det mycket om det på tv och allt, och dagen innan bväldigt mycket i skolan. Jag från lilla sverige hade det rätt så svårt med att genuint fira denna dag. Försökte bara hela dagen i skolan undvika frågor om det eller att uttrycka mina åsikter, för jag har märkt att vissa saker upprör mer än andra här borta och detta ärett ämne jag nog gör bättre i att bara hålla tyst om. Så det gjorde jag. Men jag kan säga att det var massa saker de två dagarna som gjorde mig upprörd.

Men jag accepterar samtidigt deras åsikt, och det är en del av kulturen här, men ibland är det bara lite svårt.

Ville bara berätta lite om veterans day och jag klagar inte, det var en ledig dag från skolan så jag ärnöjd och glad. Spenderade dagen med Megan och Ingrid, bakade kakor och kollade på film och bara pratade. Så hade det väldigt bra iallafall!

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar