⬇ Där kan du komma till min..

3 september 2015

10 days in the states

Jag vet, jag har varit eeextremt dålig på att uppdatera denna bloggen, mehigh een här är jag! Och jag lever!
Just nu är det egentligen dags att sova eftesom imorgon är första dagen i High School!!!! Jag kommer vara senior och imorgon får jaag välja mina classes och direkt efter det så börjar jag. Skolan började egentligen idag men fick inte tid med the conselour förräns imorgon.
Dock så har jag redan varit i skolan då jag och simone (italiensk utbytesstudent) varr där igår när det var freshmanorientation så jag har fått en tour av skolan, meeeen kommer säkert irra runt mig 1000 gånger. Signade även upp på basket men deras träning böörjar först i november så ska se vad jag ska göra.

Jag har det iallafall suuuperbra här även fast jag vaknar halvt panikslagen och ångestfylld varje morgon men det blir bättre och bättre och det försvinner vääldig fort under dagen. Min värdfamilj är helt otroligtt underbar och jag har redan hunnit med the fai (vääldigt amerikanskt), pedikyr, en del shopping, massa amerikansk mat (vääärldens godaste cupcake) och gjort en filt med min värdmamma. Något de tydligen gjort med sina tre tidigare utbytisar också och alla i familjen gör alltid en innan de ska på roadtrip. Det var iallafall supermysigt. Vi åkte till en tygaffär där jag fick välja fleecetyg fram och baksida och sen gjorde vi filten hemma and I love it. Superbarnslig (men har ugglor på o ni som känner mig förstår) men underbar.

Det är massa som kommer hända dessa dagar och på lördag ska vi till silverwood, nöjespark i Idaho med den eeenorma husbilen och det är jag supertagg på! 
Hela september är fullbokad och sen tidigt nästa år ska vi tiiiiiiiill DISNEYLAND!!! Vilket jag aaalltid velat åka till, och den i CA är tydigen tusen gånger bättre än Paris så jag är supertaggad på det!

Lovar att skriva mer om allt inom kort, inklusive NY-lägret o lite om flygresan, hur det var att komma hit, the fair, små kulturkrockar och så vidare!
Men ni får hålla ut :))
Håll tummarna för min första dag i amerikanskt High School!

(Bilder kommer i nästa inlägg för jag kan verkligen just nu inte komma ihåg vad lösenordet tll datorn jag fick låna av min värdpappa är)

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar