⬇ Där kan du komma till min..

24 september 2015

1 månaaad

Såå idag är det en månad sen jag sa hejd till min familj på landvetter och imorgon är det enmånad sedan jag lämnade sverige, dock i svensk tid är det idag en månad sen jag lämnade Sverige so I´ll go with that.

Om man räknar in detta blogginlägget så har jag gjoort 9 stycken sen jag kom till USA (30 dagar), vilket jag faktiskt inte tycker är såå himla dåligt. Jag vill verkligenblogga aktivt men jag går o lägger mig runt 9 här för jag är sååå himla trött, hela tiden.

Lite snabbuppdateringar iallafall (och om någon vill att jag beskriver något speciellt av essa saker s kommentera bara så garanterar jag att jag ska skrive mer, eller kontakta migpå mejl eller facebook):
- Varit på studentorientation med 9 andra utbytisar frå hela världen
- Har just nu A i alla ämnen i skolan (Inte konstigt dock..)
- Homeoming dance den 10oktober menn de väner jag har ska inte gå, får se hur det blir med det
- Varit i Seattle med Margie och tvillingarna och det var verkligen en helt fantastisk helg o jag ser så mycket fram emot att komma tillbaks och faktiskt spendera tid i staden
- Ätit på Red Robin, Panda Express, Olive Garden, Burger King, Buffalo Wild Wings, The Rainforest Café, Azteca, Papa Johns och säkert något mer jag glömt nu..
- Gått med i XC
- Sprungit mer än jag någonsin trodde jag nånsin skulle klara av
- Varit sjuk och fått antibiotika
- Lärt mig att hitta i skolan
- Ätit massa crappy mat
- Skrattat i US History lektionen och haft.... intressanta.... konversationer med lärare och elever där
- Varje dag uppträder jag framför Drama-classen vilket är enorma framsteg från två år sedan när jag blev tvungen att haa presentationer ensam med läraren för jag var för nervös för att stå framför klassen, o när jag gjorde det hörde iiingen vad jag sade (STOOOOLT)
- Sagt ja till ALLT
- Skypat med min mamma/familj fyra gånger
- Skypat med Linnéa fyra gånger
- Träffat grymma människor
- Gått till ett football-game
- Sett Seattle Seahawks hemarena
- Sett cheerleaders, gula skolbussar, typical american high school och allt annat amerikanst som hör till ett utbytesår.

Det är en del av de saker jag gjort under denna månaden.
Har även haft väääldigt mycket hemlängtan men det har blivit mycket bättre sen i Fredags, iiingen aning varför.. Det har iallafall varit väääldigt jobbigt. Speciellt när jag vaknat upp på morgonen och fått panik o varit på gränsen att kolla flybiljetter hem. Meeen jag har kämpat mig igenom det,många tårar både före och under skoltid. Men jag kämpar och det blir verkligen bättre och bättre.

Den jag saknar mest är nog min mamma, hon är verkligen min bästa vän och vi pratar om allt allt allt och att inte ha henne här och kunna snacka om allt möjligt suger verkligen. Otroligt mycket.
Älskar alla er där hemma och det ska bli så skönt att om 9 månader få krama om er igen och ha er där, but for now ska jag försöka leva livet här så gott det går. Jag är så tacksam för denna upplevelsen, otroligt tacksam.

Lovar att jag ska lägga upp bilder snarast, detta blev mer ett tråkigt färglöst inlägg, men det är iallafall lite update!
Imorgon skippar jag 5 och 6 lektionen för vi ska på ett XC-meet i Walla Walla en timme härifrån (kan inte springa i tävlingar för att jag inte deltagit på tillräckligt många träningar, men är inte ledsen för det, får hänga med och heja på mina teammates) så det ska bli skönt.

Ha det gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar