⬇ Där kan du komma till min..

25 maj 2015

STS Avreseläger Dag 1

Jag tänkte göra tre rätt så detaljerade inlägg om STS-lägret då jag själv vet att jag tidigare år har velat ha lite mer information än vad bloggar har skrivit, så om du vill veta något jag inte skriver om, tveka inte att kontakta mig!

Så Dag 1 var alltså i Fredags, den 22 Maj.
Maja körde mig till lägret på Åh stiftsgård utanför Ljungskile eftersom hon fick körkort dagen innan, underbart!
Jag var på gården/hotellet klockan fem och de som åkte med den gemensamma bussen skulle komma 18.30 sådär satt jag och väntade (som tur var hade de wifi, och jag ringde även till Linnéa) sen kom det en kille som hette Erik med sin pappa och det visade sig att han också skulle på lägret så vi pratade lite och bara några minuter senare kom Lina och även två från huvudkontoret på STS så vi fick våra rum och sen gick vi runt o kollade lite överallt med varandra.
Till slut kom resten av alla STS:are, det var ungefär 150 personer som var med på lägret :)

När alla hade fått sina rum var det dags för middag. Kommer inte riktigt ihåg vad vi åt men det var iallafall väldigt gott! (All mat vi fick var väldigt god!!)
Jag satt med min rumskompis Mette och några andra. Alla var så pratiga och öppna och det var verkligen inte som det skulle varit i en annan situation. Alla var verkligen så villiga att prata och det var så himla härligt.

Efter middagen var det dags för alla att samlas och ledare och personer från kontoret presenterade sig och alla på lägret fick även ställa sig upp och presentera sig (i mikrofon!!) med namn och var man skulle bo land/placering.
Det tog ett bra tag.
Efter detta var det dags för alla ledare att hålla en presentation om sitt utbytesår eftersom alla var före detta utbytisar. De hade varit på lite olika ställen, flest hade varit i USA (såklart) och sen var det även typ tre som hade varit i NZ och i Australien!

Presentationerna höll på till 23 och sen var det dags att gå till sina hus och prata med sin ledare och sin grupp så vi satte oss i sällskapsrummet och pratade och åt godis och chips och hade det supermysigt.
Jag gick och lade mig någon gång vid ett och då såg jag att Tay hade börjat följa mig på Tumblr och ah mitt förra inlägg berättar om det!
Sen somna vi och så var det dags att gå upp 8 dagen efter!

Detta blev ett superrörigt inlägg för jag är rätt trött.. Men lovar att inlägget om Dag 2 blir mycket bättre!
Har ni några frågor så fråga på :)

(Jag har även fått visumunderlag så tänkte skriva lite om det i ett inlägg också)

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar