⬇ Där kan du komma till min..

20 april 2015

Köpenhamn

Så detta är ett tidsinställt inlägg för att få lite uppdatering på bloggen som flera klagar på att det saknas ;)

Tisdag till onsdag var vi hela gänget i köpenhamn och det var två underbara dagar! Tänker att bilderna får förklara det mesta och några ord får hjälpa till :)

DAG 1:

Detta var då på bussresan ner, jag och Linnéa försov oss på morgon och hade två 5 minuter på oss att göra i ordning oss, och tro det eller ej, men det gick bra! (ledsen för dålig snap-bild)




















Efter massa tid på ströget satte vi oss på ett café
och njöt av solen (jag hade huvudvärk och var trött..)

Vi gick in i en disneyaffär på ströget, såå bra

En till bild från caféet, dock inte så mycket sol, men kan bero på en buss som ställde sig i vägen o skrattade åt oss..
En bild som jag tog (stolt), mina superfina kompisar, från vänster: Linnéa, Bella, Matilda, Maja, Josefina, Lovisa och Elisa

Erövrar gatan på väg till restaurang för middag :)
Mobilbild, på suupergo hamburgare, så otroligt gott var det..























Underbara Lovisa och Maja
















Världens sötaste ketchup och saltbehållare



















DAG 2:
Dagen börjades på en grötrestaurang, själv gillar jag inte gröt, men seriöst,
finns det en grötrestaurang måste man prova, och på min gröt var det nötter,
hemmagjord karamellsås och äpple, vilket var supergott!

Efter en supergod frukost begav vi oss till Christiania, finns inga bilder från inuti på grund utav att man inte fick ta kort där.. lite tråkigt med tanke på hur otroligt fint och coolt det faktiskt var.
Officiella ingången till Christiania + Maja
Officiella utgången- You are now entering the EU


På väg till second hand/ströget igen
Vi delade upp oss och jag valde ströget :)
Fruktansvärd händelse som inträffade på morgonen.
Jag och Maja gick lite före alla andra och efter ett tag vände
vi oss om för att kolla till våra kompisar, och då visade det
sig att de var borta, och det tog en stund innan vi hittade de inne
på ett bageri där de köpte croissanter och sådant, vi
kände oss extremt älskade, vilket ledde till denna ledsna selfien.


Maja och Matilda i Legolejons mun i en legoaffär (amazing)

Jag i Legolejons mun



(Alla bilder som inte är tagna med iPhone är tagna med Elisas kamera och nästan alltid av Elisa, thank you)

Ha det gött!

P.S.


Jag vill sååå ha en gul regnkappa, gula stövlar och gul regnhatt och bara
promenera runt på gatorna i New York, that's my dream















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar