⬇ Där kan du komma till min..

18 december 2014

Ett år närmare 18

Japp, idag fyller jag 17 :)
Fick denna bilden från mamma när jag satt på tåget.


Och detta smset från Elin som också åker till USA nästa år, och snart fixar en blogg, så håll ut!


















Egentligen skulle jag nog varit rädd för att jag fyller 18 om exakt ett år, en siffra som betyder enormt mycket i Sverige. Året man blir myndig och får ta stort ansvar för allting och ingenting. Men det är faktiskt inte det jag är rädd för. Jag är mer rädd för att dessa två bilder stämmer, nästa gång jag fyller år befinner jag mig i någon av USA:s 50 stater. Och om jag ska vara helt ärlig så skrämmer det skiten ur mig. Jag känner mig inte särskilt stor, inte äldre än jag var förra året och om ett år sitter lilla jag i det stora Amerikat.Jag fällde faktiskt ett par tårar när jag fick mammas bild för det gör ont at hon inte kommer vara fysiskt med mig när jag fyller 18. Nu kansekd et låter som att jag borde dra mig ur hela utbytesgrejen, men så är det inte. Jag vill bara att de som läser detta ska veta att detta inte är en dans på rosor och att man inte är rädd, för det skulle jag gissa på att man är hela tiden.Det är en berg och dalbana och det är jag redo för. Samtidigt som dessa läskiga tankar spökar i mitt huvud så kan jag inte få ur det att om tidigast 207 dagar, lite mer än ett halvår sitter jag på flyget mot USA. Jag vet vart jag ska spendera de kommande 10 månaderna och jag har sagt farväl tills vidare till min underbara familj och vänner och jag sitter på flyget som tar mig till min största dröm. Ett år i USA. Sitter och gråter och fnittrar om vartannat med andra STS-utbytesstudenter, helt extatisk om att våra drömmar kommer gå i uppfyllelse och att vi faktiskt gör detta helt själva. Det är faktiskt rätt sjukt.
Allt detta gör att jag inte bryr mig så mycket om att nästa födelsedag inte spenderas här med de människor jag känner här. Det är helt sjukt.

Hmm..

Just nu sitter jag på espresso house och äter frukost i väntan på min kompis som jag ska äta lunch med (haha kommer vara proppmätt). Vi börjar sedan klockan 12 med historiaprov, faktiskt lite taggad, det är ett fusklappsprov så vi har en fjärdedels A-4 att skriva hur mycket vi vill på och vi vet frågorna innan: Varför grundades Israel? Hur gick det till? och Vad blev konsekvenserna? Bild på min fina lapp finns här nere.
Efter provet slutar vi och då ska jag till borås med min familj och möta upp min underbara kompis Sandra, vi har varit vänner sedan förskolan och nu har vi inte träffats på över ett halvår så det ska bli underbart. Och så ska vi äta på Thai Silk Palace (bästa). Ska bli superunderbart.

Ha det gött!

Min fina fusklapp, finns också baksida haha..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar