⬇ Där kan du komma till min..

9 augusti 2012

Alice Cooper

Jaa, ni kan ju nog gissa hur gårdagen blev.
Jag är verkligen inte ett stort fan av Alice Cooper, men mamma ville inte åka själv så snälla jag erbjöd mig och 19.40 (det började 21.00 och Liseberg hade skrivit på facebook att man skulle vara i god tid för det beräknades att bli mycket folk) bestämde hon sig för att vi skulle åka dit. Så det var bara att slänga på sig kläder och åka, vi kom iväg typ 20.10 och det tar ungefär 40 minuter till Göteborg härifrån. Vi kom fram 20.45 o letade parkering på liseberg i en kvart (sjukt fullt). Slutade med att vi fick följa efter några som skulle till sin bil, haha deras reaktioner tills mamma sa att vi följde efter för att få parkering,,
Sen kom vi fram till folkmassan som kollade på konserten som hade varit i 5 min redan. SJUKT MYCKET FOLK. Vi försökte knö oss fram så vi kunde se bildskärmen och lite av scenen, man kunde knappt andas, men det var kul ändå!
Det var en riktig bra konsert faktiskt! Ångrar inte att jag följde med, men kände mig lite smått dum när jag bara kände igen 3 låtar,,,,,,
Vi stod vid/på ett skönt gäng hela tiden, riktigt sköna människor faktiskt, bra det faktiskt.

Sen var konserten slut 22.38, slutade med att Alice Cooper hade en svensk flagga och Sverigetröja på sig medans han sjöng sista låten, efter det sa han tack 3 gånger (på svenska alltså).

Jag och mamma ville inte knö med alla andra bilar och så, så vi åkte längst upp på liseberg och köpte ben & jerry's och spelade lite på chokladhjulet.
Sen tjugo minute senare gick vi ut (Liseberg stängde 23.00).

Vi stod i kö för att komma ut på motorvägen i 50 minuter... Inte så kul,,

En väldigt mysig kväll iallafall, rätt "coolt" hur mycket man hinner med på en dag,, vaknade på Gotland o avslutade dagen på Liseberg. Satt i bil och färja i lite över tio timmar.

Så, nu har ni fått höra om min dag igår, kanske inte jätteintressant men ändå. Ska se till att få tummen ur rumpan och skriva det där inlägget jag har lovat nångång också, så nu vet ni iallafall att jag inte glömt av det.

Här är en video från Liseberg igår som jag hitta på YT, väldigt coolt att se! Det var också en orm och en stor docka med i showen. Riktigt nice!



Här  är en bild jag tog, så långt bak stod vi och bakom oss var det massa människor och uppför hela berget också,




O här är en biljettautomat! (Normal, jo tack jag vet!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar